Luister…

Heel mooi!!! Er wordt inderdaad te weinig geluisterd….

10 gedachten over “Luister…

  1. Wie doet het nog. Wel ik doe het en na het luisteren geef ik geen antwoord maar inzicht.
    Zoals je schrijft vele luisteren en gaan gelijk een mening of antwoord geven maar daar heeft de persoon helemaal niets aan.

    • Ik betrap mensen er weleens op een ander antwoord te geven dan de vraag die ik heb gesteld. Of dat ze niet echt een antwoord geven. Vaak zijn mensen dan verbaasd dat ik de vraag dan nog een keer stel of vraag waarom ze niet antwoorden. Ik denk dat dit ook een vorm van goed luisteren is. Menig mens neemt genoegen met de antwoorden die ze krijgen.

      • En volgen zo de ander op, en vergeten eigenlijk dat ze leven. Ze gaan zoeken naar de persoon die antwoorden geven voor hen en zo altijd denken het goed te doen.
        Luisteren is soms heel moeilijk, en bij luisteren horen soms notities genomen te worden, en aankijken hoe de persoon zich gedraagt. Ik vind het altijd leuk om zo intensief te luisteren.

Geef een reactie

